gossipintown

onsdag, maj 10, 2006

I natt jag drömde


Vädret är inte det bästa för dagens tips. Men är det någon gång ni ska lyssna på mig så är det nu.

Katsuhiko Maeda är signad till samma skivbolag som Tenniscoats. Under namnet World's End Girlfriend gör han experimentell noise-cut'n'paste, likt ett Avalanches på LSD. Emellanåt låter World's End Girlfriends musik som The Mars Voltas mest flummiga mellanpartier, och det är också när de låter så som jag gillar The Mars Volta minst, men när de - och likaså World's End Girlfriend - sätter sig ner och skriver effektiv musik, är det något av det bästa jag hört.
We are the massacre är en sådan låt. Med lika delar stråkar, djungelljud och människoskrik uppstår något som jag i vissa stunder betraktar som världens bästa låt någonsin. Låttitlen, musiken och den tillhörande musikvideon skapar en synergieffekt lik ingen annan. Aldrig tidigare har en enhet som denna på samma sätt belyst människosläktets ohejdbara förmåga att ha ihjäl varandra. We are the massacre lämnar mig helt matt, mätt och fullständigt oförstående.

Musikvideo:
http://www.noble-label.net/mp4/weg.mov

.mp3: http://www.noble-label.net/mp3/we_are_the_massacre.mp3

2 Comments:

At onsdag, 10 maj, 2006, Anonymous Anonym said...

Vad vackert du skriver.

 
At torsdag, 11 maj, 2006, Blogger thisismycat said...

tyvärr funkade inte länken på min dator, men minns att jag sett videon tidigare. känner mig lite blasé inför låten dock. tyvärr, med tanke på hur starkt du känner för den.

 

Skicka en kommentar

<< Home