gossipintown

torsdag, maj 04, 2006

Kafelnikov


Jag bloggar enligt devisen att ni med en gång ska kunna lyssna eller se på det jag tipsar om. Därför tipsar jag så fort jag stöter på något som är jättebra, men som det samtidigt finns en länk till. Således kan jag inte välja och vraka mellan olika genrer. Varför jag säger detta är för att jag återigen tänker bjuda på luftig, vacker musik.

Tenniscoats är från Japan. Namnet kommer från en japanisering av engelskans "tennis courts". De supportar även ibland Maher Shalal Hash Baz, en annan japansk akt, och på samma sätt som Mahers musik är lite svajig, så står In my blood river på små Bambi-ben. Lägg mot slutet av låten märke till det fumligaste tillika sötaste och bästa solo jag har hört, på vad jag tror är en klarinett.

http://www.noble-label.net/mp3/tennnis_in.mp3

1 Comments:

At fredag, 05 maj, 2006, Anonymous Anonym said...

Mycket vackert.

 

Skicka en kommentar

<< Home