gossipintown

fredag, april 28, 2006

Guns and ammo


så är jag kär?
eller bara galen?

Det tog ett tag, men till slut förstod jag också att spår nummer tre på Vapnets Östersund-temaskiva Jag vet hur man väntar är helt fantastisk. Thoméegränd är en liten stalkerhistoria om att memorera någons gångvägar, arkivera dennes ägodelar och hänga på Domus för en glimt av den man älskar såpass mycket att man börjar ifrågasätta sitt eget förnuft.

snart går jag sönder - Östersunder
jag vill tro att det är nåt som bara händer här
att nere i söder nånstans
kan jag fungera igen

kan jag glömma dig

Det är inte Håkan Hellström-trasigt, utan mer städat och nördigt. Däremot är det tillräckligt strävt för att hålla folk som tror att bra popmusik är den som Kishti Tomita godkänner borta. Något som inte alls är något negativt. Utanförskap är en underbar krydda. Så fortsätt att hata, jag lever på det.

http://www.myspace.com/vapnet