gossipintown

onsdag, juni 21, 2006

))<>(( - forever.


- Neeej, är det en Jonathanfilm?

Så låter det varje gång när jag får välja film. Men jag råkar bara gång på gång hamna med dom där karaktärsdrivna indie-dramorna i handen. Ikväll fick jag välja film igen, och det blev Me and you and everyone we know. Och jag gillade den. Jag vet inte vad som skiljer den från andra indierullar där trasiga karatärer möts, men det skiter jag i. Jag har nåt slags fäbless för dysfunktionella, introverta karaktärer som inte vet när dom ska säga vad, och lever i sin lilla bubbla tills dom går in i en likadan och den spricker. Det kanske har att göra med att jag ibland känner mig likadan, eller tror att jag känner mig likadan. Me and you and everyone we know är i alla fall varm, snygg och sjukt rolig, och jag tycker du ska se den.

2 Comments:

At måndag, 26 juni, 2006, Blogger thisismycat said...

Me and You and everyone we know är förstås alldeles, alldeles halvdålig. Dussinindie-drama. Lite revolt, lite sex med barn osv osv.
Gå på Todd Solondz om du ändå ska vara där nere i träsket och härja.
Happiness och Storytelling är två rullar du kan se, helst utan mamma och pappa. När du ser dem fattar du.

 
At fredag, 28 juli, 2006, Blogger Niklas said...

Gav inte herr Thisismycat filmen en femma på Filmtipset? Eller är det något jag drömt?

Jag tycker den är alldeles förträfflig.

 

Skicka en kommentar

<< Home